Jag utgår alltid från den känslan ditt företag har och vad du vill förmedla.
Det ska finnas en tanke bakom en logotype och en text.
Självklart ska det vara dina tankar, dina känslor, din stolthet och ditt företags själ, som jag fångar upp och förmedlar.
Det gör mig och min verksamhet unik, precis som jag vill att du ska känna att ditt företag är.
Som Copywriter är jag specialiserad på att skriva ett brett utbud av olika texter som har ett tydligt syfte.
När man skriver en text ska de oftast hjälpa läsaren att hitta svar på de frågor de letar efter. Och få svar på frågor de inte visste att de letar efter.
Därför är det viktigt att:
Förmedla rätt budskap & rikta sig till rätt målgrupp.
Du ska se på copyn som ett säljverktyg.
Många tänker att det är väl bara att skriva ihop en text. Ja, absolut! Efter att man noga analyserat målgruppen, förstått deras behov, gjort sin research och fastställt SEO:n. Då är det bara att skriva en fångande, säljande text med levererande värde.
Jag kan hjälpa dig med:
Och mycket mer...
Det är av yttersta vikt att SEO-optimera texterna när de ligger på webben och på Sociala medier.
Allt det här hjälper jag dig med.
Jag utgår alltid från den känslan ert företag har och vad ni vill förmedla när jag skapar era grafiska utttryck.
Det ska tillexempel finnas en tanke bakom en logotype och inte bara vara ett ord som ser snyggt ut. Du ska leva med den länge och det ska vara din verksamhets kännemärke.
Har du tänkt på att det är viktigt att ha samma formspråk i all kommunikation och marknadsföring.
En grafisk profil är ett bra verktyg som beskriver hur företagets logotype får användas, vilka varianter det får finnas, vilket typsnitt du ska använda i olika trycksaker och hur kläder och bilar ska se ut. en manual som samlar företagets visuella kommunikation.
Ditt företags grafiska design ska ge ett bestående intryck och det är viktigt att vårda sitt varumärke med både färg och form.
Jag hjälper dig med:
Nystartade företag behöver hjälp med utformning av ny logga och redan etablerade kan vara i behov av redesign av befintlig logotype.
Marknadsmaterialet gör
att du når ut med ditt budskap
Du kommer att behöva marknadsmaterial till ditt företag. Det är samlingsnamnet på alla trycksaker som du har för att synas på marknaden.
Det är allt från
till
I marknadsmaterialet ligger även sådant som du kanske behöver till återförsäljare och för att kommunicera internt, som personalhandböcker och policys.
Jag hjälper dig att se över ditt behov och producerar det du behöver.
Mässmonter
Oavsett om du ska stå som utställare på den lilla lokala mässan eller medverka vid en av de större etablerade branschmässorna, är det viktigt att du har en genomtänkt och tilltalande monter.
Jag hjälper dig att göra en mässplan som inkluderar både det visuella uttrycket för din monter och den kommunikativa insatsen som behövs, både före, under och efter mässan.
Mässan ska generera leads och de ska du sedan följa upp och vårda.
När det är dags för själva produktionen av den fysiska montern och byggnation av denna, har jag en extern samarbetspartner med mångårig erfarenhet av mässor.